tisdag 27 januari 2015

Vet du hur ett krig startar?

Jag är så jädra less.

På människor som beter sig som idioter. På idioter som påstår sig vara människor. På de som tänker inskränkt och bara på sig själva och sitt. Hur de ska kunna utnyttja andra på mesta möjliga sätt. Hur de ska kunna stjälpa andra ner i elände och erbarmelighet på snabbaste sätt. Hur de ska kunna sätta krokben på omgivningen på flest sätt.

Men det ska inte lyckas. Och jag vet hur det inte ska lyckas.

Jag blev inblandad i ett hus som ska säljas. Ett hus som jag var tilltänkt att ta över. Hur någon nu kan tänka så? Det övergår allt sunt förnuft. Jag har ett hus! Det räcker med ett hus, på landet. Mitt hus är stort. Större än det som ska säljas, som jag blev inblandad i. Det huset som jag inte vill ta över. Säkert inget fel på huset, mer än att det är infekterat av illasinnade tankar. Sådant gillar inte jag. Och där behöver jag inte bo.

Men...

det inser inte den knasboll som huserat där till nyligen.

Sitta på tvären och slänga käft. Vara oförskämd. Lämna allt sitt skit i ett nedsmutsat hus. Överlåta till andra att ta reda på skiten. Försöka förhala försäljningen. Inte inse att fogden kommer och tar allt från hen om inte huset snarast säljs... för hen skiter ju i att betala på lånen. Hen skiter i allt som kallas ansvar. Hen kräver bara pengar från sin omgivning. Konsumerar. Överkonsumerar. Skit och dravel går hens pengar till.

En flyttstädning kostar, i detta fall, 12 500 kronor. Sug på den du!

Och ta reda på vad "att ditt ansvar" betyder!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...