tisdag 13 januari 2015

Min härliga skidtur - 9


Så här efteråt har jag bara några svaga minnesbilder av allt detta och en mycket blek aning om att jag till och med skulle ha bett till vår skapare under vissa partier i mitt skidande. Men jag vet inte riktigt, kanske var det en dröm. Eller kanske inte…

Eller var det på film jag sett allt detta… Men jag var ju med i filmen…

I dagstidningarna som kommit ut under tiden jag legat och sovit var det stora rubriker om ett monster som härjat på det ställe jag skidat. Det skulle ha varit en röd varelse med hår i ansiktet och med svans från foten som hade morrat och slagits, allt detta enligt en svårt chockad tomte som skallgångskedjan hittat. Varelsen hade kommit som ett jehu åkande på träpinnar och krockat med denne stackars hårt arbetande tomte som nu vilade ut på ett sjukhem för utbrända tomtar.

Det stod också några rader om att de hittat bybon som skidat bort sig mellan jul och nyår.



Nedtecknat 2001-11-19 av Nina Warglycke och publicerat på nätet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...