söndag 28 september 2014

Greta Didriksson



Det blev Greta Didriksson!

Jag tycker att jag gjort rätt för att få en ny vinterjacka. En bra jacka. En som tål skitväder lika bra som solväder.

Fast svart... varför är vinterjackor så jädra trista? Kan de inte ha annat än svart, blått, brunt, och vinrött eller rött? En röd jacka t ex... då känner jag mig som jultomten på fel årstid när vi kommer fram i mars månad. En varm jacka behövs ju då också.

Greta Didriksson fanns i vitt också. Men hur fin håller den sig när jag ska sopa snö av bilen, och när jag ska skrapa rutor fria från is. Jag når inte om jag inte klänger uppefter bilen. Eller skaffar en pall att kliva på. Så är det med SUV:ar. Klagar inte på SUV:ar... bara det att med en sådan bil borde jag ha växt ytterligare lite på längden. Eller varit töjbar.

Jag är nöjd med Greta Didriksson. Fast hon är svart. Passar till både byxor, kjol och klänning då hon är av den lite längre sorten. Snygga detaljer överallt. Det gillar jag. Välsydd och med underbart fin avtagbar pälskant till huvan.

Allt detta är jag värd!

Och mer därtill...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...