onsdag 24 september 2014

Tre månader till julafton

24


Eftersom det idag är precis tre månader till julaftonen...

så köpte jag mig nya skor. Liksom för att fira. Jul. Och det var faktiskt minus 5,9 i natt. Natten mot den 24 september. Frosten låg tung över nejden när jag vaknade. Bilen stod och huttrade med isiga rutor. Nä...

när det blir så då bör man fira julen med ett par skor. Speciellt om man behöver ett par nya. Som jag gjorde. Nu kan jag skutta fram ett tag till och vara glad och nöjd.

Lite sur blir jag över att alla skor jag provade är så låga över vristen. Det gör att jag får ta en storlek större än vad jag skulle behöva ha. Så mina 38:or bor numera i storlek 39 och har jädra gott om utrymme för att vifta med tårna. De kan släppa sig riktigt lösa och fria där i framdelen av skon och ha världens partaj. Ingen varken hör eller ser. Inte ens jag... för det där utrymmet har jag ingen nytta av.

Skotillverkare! Jag vill kunna ha skor i den storlek jag har... inte behöva köpa för stora för att få i mina fina fossingar. Jag har ändå inte något våldsamt högt fotvalv... ganska normalt faktiskt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...