måndag 29 september 2014

Castanos och jordgubbshjärtan

Näst sista dagen på det jobb jag nu har får jag en fin blomma jag inte tidigare sett... Castanos. Kastanj. Fast inte den jag kan se på mina hembreddgrader. Detta verkar vara en helt annan kastanj. Men kastanj som kastanj... det duger bra det!

På skylten som sitter i blomkrukan är Obelix bärande på en sådan blomma. Ni vet... Asterix och Obelix.

En annan bild har fötts ur mina penslar. Jordgubbshjärtan ville födas. Varför vet jag inte. De bara ville. Så jag gjorde dem till viljes och målade dem. Än är bilden inte helt klar... jag kan måla och greja i evighet och är ibland riktigt petig med skuggningar och små detaljer som sedan är kul att upptäcka. Jomensåatte...

Blir nog bra det! Sörrö...

1 kommentar:

Prettomorsan sa...

Jag älskar jordgubbshjärtana!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...