lördag 27 september 2014

En av alla - 21 - Om våld i en nära relation - Det rättar till sig!

Under tiden med Han blev jag mer och mer allergisk mot precis allt. Det var inte mycket jag kunde äta utan att bli mer eller mindre dålig. Det gick till och med så långt att jag fick ha akutmedicin hemma och lova att alltid ta med den dit jag åkte.

Och flera gånger har jag fått lov att ta akutmedicinen. Allt för många gånger. Läkarna tyckte att jag åkte in för många gånger för grava besvär med allergi... de var till och med rädda att något dåligt skulle hända. Man kan nämligen snabbt tappa medvetandet, få allergisk chock. Några gånger har det varit jädrigt nära...

Enligt expertisen så har min kropp protesterat vilt mot det förhållande jag var i... med våld och psykisk press. Kroppen protesterade så till den milda grad att jag kunde ha tappat livet på kuppen. Inte bara genom vad Han gjorde. Bara genom att äta. Lägg då till det vad Han sysslade med i fråga om misshandel på alla de sätt som går att uppbringa. Undra på att kroppen sa ifrån på skarpen.

Nu... kan jag äta lite helt vanlig fisk igen. Det som kroppen protesterade vansinnigt mot. Jag kan också äta äpplen. Däremot går inte vitt bröd bra, inte heller ägg och äggrelaterade produkter. Det har jag varit allergisk mot så länge jag har levt. Det får jag nog leva med.

Men... jag är så glad att mitt liv nu är så lugnt att kroppen helar sig själv. Och tillsammans med healing så gör jag stora framsteg på den fronten. Nu med ett lugnt liv med det innehåll jag vill ha så fungerar det mesta...

kvar finns som sagt höns- och äggallergin. Samt överkänslighet mot vitt mjöl.

Och alla ärren som förhållandet med Han tillfogade mig!

All skräck som jag fortfarande får leva med. Den önskar jag att Han skulle kunna få tillbaka och leva i själv. Att Han skulle få alla ärr Han tillfogat mig. Alla skador som jag inte vet om de kommer att läkas... eller om jag får leva med det resten av livet. Jag har inte bett om att få de skador som Han åsamkat mig. Inte en enda skada ville jag ha. Jag trodde att Han var den snälla rara person som Han var från början... men det var fel. Han var en hemsk person som bara utnyttjar och manipulerar. Ljuger och slingrar sig. Beskyller andra för de fel Han själv begår. Han är ju närmast Gud och felfri... gubevars.

Fast jag vet hur Han är. Definitivt inte felfri.

Nu kan väl ingen anses vara felfri... men tala inte om grader i felfrihet med mig. Jag har levt med Djävulen.

I alla fall... nu äter jag fisk. Jag är så glad över det. Jag älskar fisk. Och idag blev det torsk med varm sallad. Tillsammans med Qinoa. Underbart gott. Avnjöts tillsammans med Min Bästa under lugna former till fin musik, tända ljus och rosor på bordet.

1 kommentar:

Guldkryckan sa...

Jo...ett helvete med sådana relationer...har aldrig haft det så och kan inte ens tänka mig in i det tror jag...men skönt att det är över och så för dig.

Tillönskar dig en fin Söndag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...