tisdag 6 januari 2015

Storstädning

Nytt år. Nya planer. Nya infall. Nytt allt...

För att få plats med nytt måste man röja bort gammalt. Jag röjer. Går genom fotomappar och tar bort det jag inte vill ha kvar. Hittar gammalt "godis"... det vill säga... bilder som går att återuppliva och använda igen.

Främst städar jag för några av mina nya projekt. Städar bland bilder och texter. Hittar. Slänger bort. Hittar. Sparar.

Den som tror att jag ligger i soffan och sparkar mig trött... den tror fel. Fast jag ligger även i soffan. Samlar mig för nya stordåd. Får nya tankar och idéer. Löser vissa problem. Jo, det är en soffa bra till. Speciellt min soffa. Där den står råder frid. Fridens liljor...



Var tog julen vägen?

Och nyåret?

Det är ju redan den sjätte januari. Är detta ett bråttom-år? Nä. Glöm det.

Nähäpp du. Fixa lite fler bilder. Titta på kungen och hans familj. Och sedan sägs det vara arbetsvecka resten av veckan. Det ska vi nog bli två om...

för övrigt så vräk-snöar det, och blåser småspik.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...