lördag 10 januari 2015

Asch, nu tar vi ut julen och in med gymmet!

Plötsligt tappade jag orken med julen.

Så raskt ned med den i kartongerna. Ut i förrådet. Tack för den här julen! Det var kul att se er... mina julsaker, och blir lika kul att se er igen i slutet av detta år.

Istället bygger vi ett gym!

Gym behöver man hela året. Har inget med julen att göra. I så fall kan det ha lika mycket att göra med påsk, midsommar eller allhelgona. Nä. Det har mer att göra med att hålla sig i trim. Trim, det gillar jag.

Förr gick jag på gym. Slet i moderna maskiner där man har sig själv som motvikt. Flyttade till lilla Byhåla. Finns inget gym. Jo, i hålan bredvid. Men känner inte för att frekventera det gymmet. De ville ha så många pengar varje månad att jag vitnade i ansiktet och kände för att svimma en stund.

Dessutom har jag plats i mitt palats. Och grejor. Så nu blir det ett hemmagym. Så får det bli!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...