fredag 23 januari 2015

Från vapenrum till gym

I mitt hus finns många rum. Kan behövas... för vi som bor där, och för gäster. Även för tvn.

Nu för tiden har jag ingen tv i vardagsrummet. Inte heller i något sovrum, en tv hör inte hemma där. Den bor för sig själv om dagarna och vi besöker den... inte varje kväll, men lite då och då. Den verkar trivas med att ha eget rum.

Något rum vill de osynliga lägga beslag på... de som inte alla ser. Vi ser dem. Och jagar ut dem. För de har sin plats i en annan dimension. Där får de ha hur många rum som helst.

När jag delade hus med Han som misshandlade mig så gjorde Han i ordning ett vapenrum, "pangrum", i ett av husets alla rum. Det rummet har jag nu städat på alla de sätt som man kan städa på och renat flera gånger. Dessutom har jag målat och snyggat till. Alla spår av vapen är nu borta i detta stackars rum och där huserar gäster när andan faller på.

Eftersom jag har så många rum i mitt slott så tänkte jag så här... varför inte ha ett gym?

Jag har ju ett löpband som fungerar alldeles utmärkt. Till det kompletterades med ett hemmagym och skivstång med vikter. Allt för att kunna gymma hemma...

Då kan vi inte säga att vi inte orkar ta oss till gymmet... eller någon annan ursäkt för att slippa. Då blir enda rörelserna utanför hemmet de vi gör på Qi gongen och det vi gör i skog och mark. Samt på cykel och spark. Till och med talas om att åka skidor. Om temperaturen är lagom, vilket är en förutsättning.

Mycket har ändrats i mitt hus sedan Han flyttade ut. Inget är sig likt längre. Det blev som ett nytt hus, för mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...