lördag 6 december 2014

Vättarna har anlänt till huset

Nu är det juletider. Vättarna har äntligen anlänt till mitt hus. Jag kör inte med röda feta tomtar som rapar och fiser och låter... och vad de nu hittar på för tok. Jag har vättar och gråtomtar. Det är mer som det ska vara. Anser jag.
Den här är vit med grått skägg. Det är också helt rätt. För mig. Och trots att inget rött finns hos dem så blir det julstämning ändå. Denne herre är den största i flocken.
 Mellangossen. Gråtomte, eller vätte. Välj själv. Jag har den som tomte nu till jul.
 Minstingen i skaran. Gråtomte, eller vätte.
Mönstret kommer från Svarta Fåret, och jag tror att Knittingroom har det också. Där är de röda och grå och ska vara tomtar. Sådana tomtar går inte hem hos mig...

ni skulle bara se mina julgardiner. Inga vanliga tomtar där inte. Vättetomtar, och vargar!
Alldeles oerhört juligt. Trots det. Och svart bottenfärg till det. Blir jädra snyggt hos mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...