onsdag 17 december 2014

Healingjobb och healing på jobbet



8 Hour Shamanic Meditation: Tibetan Music, Binaural Brainwaves, Healing ...

Härligt att kunna lyssna till sån här musik när man arbetar. Att inte behöva bry sig om de som sitter bredvid... för även de lyssnar på sin musik. I hörlurar.

Ser kanske lite lustigt ut att alla sitter som i sin egen värld och har lurar för öronen och stirrar in i en skärm och pillar på ett tangentbord. Men det är ett bra sätt att arbeta. Det enda jag önskar mer i arbetet är att kunna stå vid skrivbordet och arbeta. Inte bara sitta på en stol.

I reglerna på arbetet, som jag just hittat... så står detta om hörlurar. Mycket bra tanke. För alla har vi ju olika musiksmak. Och de som inte vill lyssna slipper höra vad de som spelar musik lyssnar på.

Jag lyssnar ofta på healingmusik. Det ingår i det jobb med healing jag gör. Och känns bara skönt. Avslappnande och uppbyggande. Inte alls fel. Och att jag medan jag lönearbetar får lite healing via musiken är bara bra. Det är bra för vem som helst. Visst, jag får ju själv healing när jag helar andra, helt klart. Det är ju så.

Det är också healingen och meditationer som stöttar och leder mig. Prova själv.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...