måndag 15 december 2014

"Jag har en plan, Sickan!"

Tredje advent har kommit och gått. Nu går vi mot fjärde advent med stormsteg. Stormat har det gjort utomhus. Inomhus har det varit lugnt och fint.

Träffat släktingar. Laddat batterierna. Ätit och fikat gott. Bara varit. Sett lite andra vyer. Sådant gör gott för själen och orken. Nu stundar en mycket bråd vecka. Inte på grund av julen... den är klar förutom att handla maten. Annat pockar på och måste åtgärdas. Livet ska fösas vidare. Mot vackra dagar och vyer. Livet, mitt liv... ska enbart innehålla bra och goda ting och företeelser. Jag har mina planer... minsann. "Jag har en plan, Sickan". Och inte bara en plan... många planer.

Julvädret är inte på människornas sida. Inte på sidan för de som vill ha snö och kallt. I och för sig har det varit kallt nog, tycker jag. Men andra har tyckt att det varit varmt. Snö kan jag vänta på till nästa vinter... eller lägg den lokalt över skidbackar och skidspår.

Granen är klädd. Bevis ser ni ovan. Både blåa och vita ljus så den skiner och gnistrar värre än stjärnhimlen. Till det silver och blått. Blir som en sagoboksgran. Verkligen grann.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...