torsdag 11 augusti 2016

Titta mot trädtopparna

Det rådet fick jag en gång.

Titta mot trädtopparna!

Bara så där. Utan att förklara vad jag skulle titta efter. Jag funderade och tittade... och tittade och funderade. Slutade fundera och bara tittade istället. Tittar fortfarande.

Jodå... jag ser massor. Olika väderfenomen. Moln i både roliga och mindre roliga varianter.
Fåglar. Stora och små, vanliga och ovanliga.
Spindlar som seglar. Kanske till för dem fjärran nejder.
Fjärilar och trollsländor. Våra alltid närvarande trollsländor. En och annan humla.
Färgfenomen i molnen. Månen. Stjärnor. Haloringar.
Och jag ser... trädtoppar. Jag älskar träd. Och himlen. Månen. Stjärnorna. Solen.

Så...

jag tycker att du också ska...

titta mot trädtopparna.

Och nej, jag tror inte jag hittat svaret på vad jag ska se i trädtopparna, i trädtoppshöjd eller på himlen. Men jag tittar ändå. Det är ju vackert. Spännande.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...