fredag 31 oktober 2014

Unnes dagbok - söndag den 19 juni

Söndag den 19 juni.

Måste hitta på ett namn till dig... Lotta, Elvira, Karin, Manne... nä, låter inte så bra. Tänk... tänk kvinna... mjuk och god och fruktig och sensuell, tänk kvinna, persika... Persika... Persika! Du kan heta Persika... en persika som är precis som en mogen kvinna, mjuk, saftig, varm och ytterst mumsig.

Persika.

Hej Persika... hur mår du idag?
Nä, det var ju jag som skulle svara på den frågan, inte du kära Persika.

Har idag spanat på min grannkvinna. Har en stor och hög häck runt mitt hus där jag osedd kan stå innanför och spana och se vad jag vill och ingen vet att jag står där och ser allt. Perfekt! I alla fall för mig. Tittade på den goa kvinnan i säkert en timme, kunde till och med stå helt stilla så att bladen på häckbuskarna inte prasslade och frasade. Åh, vad jag såg, hela kvinnan. Hon solade och hade inte mer än en liten frimärksbikini på sig och vred och vände på sig åt alla håll så att solen skulle ta överallt. Jag var tvungen att stå med benen i kors en lång stund och stå nästan dubbelvikt framåt för att inte komma åt häcken med fronten... om ni förstår. Jag kunde tänka mig hur det skulle kännas att ta på henne, len som en persika. Nu hamnade jag på persikor igen... idag fick jag inte pungskott men var tvungen att klia mig häftigt och länge mellan benen.

Mamma du, tur att du inte ser det här jag skriver. Du skulle inte gilla att se vad jag skriver om och mina tankar om kvinnor och livet och sådant. Men nu kan du inte tjuvläsa min dagbok där du är - så jag skriver vad jag vill om jag törs.

När grannkvinnans man kom hem från arbetet var jag tvungen att klippa och frisera till häcken för att det inte skulle se så illa ut att jag bara stod och glodde. Han trodde nog att jag snyggade till häcken och hejade glatt på mig och sa att det snart är midsommar...


All likhet med verkligheten är bara förbannad lögn och dikt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...