onsdag 18 mars 2015

Jag färgar mina ögon blå...

Jag gillar mycket att resa precis sedan solen gått ned. Innan det är mörkt. Färgerna spelar och djupnar i underbara kombinationer. Då känner jag mig verkligen som ett med det hela alltet... och hela alltet finns i mig.

Jag insuper det gyllene ljuset och färgar min själ i guld och rosa. Jag insuper det blå ljuset och färgar mina ögon än mer blå med det. Omger mig med de vackra färgerna. Fyller på förråden. Finns inget jag gillar mer än att sitta och följa skymningens intågande och hur färgerna ändras. Det slår till och med soluppgång med hästlängder. Till sist är allt bara svarta konturer mot en underbar mörk blå färg. Jag andas in den och lever av den.

För jag älskar blått.

Himmelsblått.

Det kan ingen ta från mig. Var klar dag innebär nya blåa energier att fylla på med. Var klar dag innebär nya gyllene färger att vira in min själ i.

Och jag gillar att resa när solen precis gått ned. Gillar att resa över huvud taget, men mest i solnedgången. Ja, jag är egensinnig och märklig, precis som du. Det har jag all rätt att vara. Jag är unik. Finns ingen mer som jag. Och jag, liksom du... och alla andra, är en unik gåva till världen.

Glöm aldrig mina ord!


Min egen mobilbild

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...