måndag 25 augusti 2014

En av alla - 19 - Om våld i en nära relation

Den här bilden är en del av en tavla.

Den här bilden gav mig tröst när jag var utkörd ur mitt eget hus... ur mitt eget hem. Den och mina två vänner. Tittade på tavlan var dag. Präntade in orden djupt i sinnet. Du är inte ensam... du är inte ensam...

fast ytterst ensam kände jag mig. Ensam i fiendeland... ungefär. För vem kunde jag lita på. Jag som var inflyttad och  icke trovärdig... därmed. Men skvallrarna skulle bara veta hur trovärdig jag är. Fast de vill säkerligen inte ta reda på hur det egentligen ligger till.

Synd för dem... gå där och tro saker som inte stämmer det minsta med den riktiga verkligheten. Leva på fantasifoster och vanföreställningar.

Men som sagt... det är skvallerspridarnas nederlag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...