onsdag 13 augusti 2014

En av alla - 17 - Om våld i en nära relation

Månadsskifte januari/februari.
Jag anländer till mitt hem. Slut på att bo i skyddat boende. Han har äntligen givit upp och motvilligt flyttat på sig sedan min advokat hotat Honom.

Räddare än en förskrämd hare är jag. Har med mig mina "livvakter". Byter omgående lås i dörrarna. Är så rädd att Han ska dyka upp. Hundarna mår absolut inte bra men är glada att matte äntligen är hemma igen.

För att Han inte ska ha något för att åka runt och spana drar jag ner persienner och drar för gardiner. Detta noteras ganska omgående och Han sänder hånfulla sms om det. Alltså har han varit runt och kollat. Som jag trodde. Efter ett tag skriver han att det är grannarna som talat om detta för Honom. Det tror jag inte. Nog för att de säkerligen skvallrar. Det tror jag. Om vad som kan ha hänt och vad som kommer att hända... och lite till.

Finner att Han lämnat en kartong kvar som han inte tog med när Han drog iväg till sitt tillfälliga boende. Hittar den kartongen i det rum som är kontoret. Börjar att titta i den... ser att Han tagit mina bodelningspapper från skilsmässan från mina barns far, och skogsbruksplanen. I Hans packade kartong. Vad Han nu skulle med dem att göra?! Han har ingen som helst användning av de pappren. Men dessa tänkte han alltså ta med sig när Han flyttade till sin lägenhet.

Hittar också en lista på alla mina lösenord till datorn - hur det gått till vet jag inte. Jag har inte lämnat ut några lösenord. Hade heller inte dem uppskrivna någonstans... de gamla uppskrivna lösenorden var just gamla. Däremot vet jag att Han har en kompis som kan hacka det mesta och tar reda på sådant.

Hittade också en lista där han radar upp vad Han skulle få för pengar om jag dog. Att Han skulle få huset och mina bankmedel.... samt att Han räknade med att få ut försäkringspengar. Det var många siffror hit och dit efter olika scenarion. Blir alldeles kall och skakis.

I kartongen ligger också alldeles nyköpta porrfilmer. Det är alltså vad han gjort när jag arbetat, förutom alla andra tokerier. Jag vet ju att tvn alltid gick om dagarna och att Han tillbringade mycket tid med att ligga i sängen och glo.

På jobbet får jag av en lösmynt person veta att det har varit möten om mig, i somras, där bara vissa personer var kallade - inte jag - mötet skulle ha handlat om att jag skulle "flytta in hos en arbetskamrat". Något jag aldrig sagt.

Får av samma person veta att chefen ringt Han och uppgett att jag "legat i varje buske" på jobbet med samma arbetskamrat. Även detta en ren och skär lögn.

Enligt Han ska arbetsplatsmedarbetare haft ännu ett möte om mig i januari 2014... för att diskutera mig och mitt. Han skulle få mera uppgifter och detaljer från det mötet senare under dagen. Enligt Han har chefen ringt och bett att Han ska informera om vår skilsmässa på ett arbetsplatsmöte där jag förmodades inte vara med. Detta i slutet på januari. Vad arbetsplatsen har att göra med vår skilsmässa framkommer inte. Det enda de möjligen behöver veta är att vi skiljer oss. Resten är privat.

Successivt har jag blivit av med mina arbetsuppgifter. Ingen säger något men borta är de uppgifter jag ska göra. Eftersom jag inte vet om mitt förordnande förlängs så tar jag ut sista semesterdagarna i början på februari, innan slutdatum. När slutdatum infinner sig finns inte pärmar eller något kvar på arbetsplatsen... de har flyttats så att jag inte ska "kunna ta något"... eller "sabotera". De har alltså utgått från att jag skulle sno saker och förstöra!

Samma dag som var min sista arbetsdag var lösenorden till sociala medier jag administrerade borta. Ingen ansvarig på arbetsplatsen säger något, mer än hälsar via arbetskamraten där... att jag skyndsamt ska lämna från mig nycklarna.

Ingen har tackat mig för de år jag arbetat. Och jag har arbetat hur mycket som helst. Helt olagligt mycket. Ingen ser mig när de möter mig. Ingen hälsar när de möter mig. Däremot har jag hört skvallret de sprider runt i alla byarna.

Även Han snackar vitt och brett... om att jag är psykiskt sjuk, gravt psykiskt sjuk... och att hela min släkt är lika illa däran. Talar om att "sätta in oss på papper"... på psyksjukhus. Samma gamla tjatter som Han tidigare hotat med... hotat mig, hotat min ena syster, hotat min ena broder... till och med hotat att han ska sätta in mamma.

Hundtiken har fått lov att omplacera. Det var ett bra alternativ för henne. Hon har det bra där hon är och får göra det hon ska.

Hanhunden är tyvärr död. Han skulle ta över hanhunden, gjorde det, och efter en vecka var hunden död. Skjuten. Han sa att hunden var dödssjuk. Den var inte sjuk veckan innan då han bodde hos mig. Vet än idag inte om det är och var sant att hanhunden var sjuk. Eller om det bara var besvärligt att ha honom. Han tog inte hunden till veterinär. Ringde inte heller och rådgjorde. Hunden var försäkrad och det var ingen jättesumma att ta honom till veterinären. Han och en hans kompis tog resolut och sköt hunden. Kvar blev ett vanmäktigt försäkringsbolag som bråkat som attan på mig om att så får man inte göra  och att jag skulle tagit hunden till veterinären. Jag kunde inte göra det, hunden var hos Han. Det de gjorde, bara kallt skjuta hunden, anser jag vara att leka Gud och bestämma vilka som ska få leva och vilka som ska dö!

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...