tisdag 21 juni 2016

Vad söker du här?

Ja, vad söker du här?

Förståelse?
Sympatier?
Underhållning?
Skvaller?
Fakta om mig och mitt liv?

Jo, jag undrar. Vad söker du här? Eller vad hittar du inte hos mig? Kanske... vad vill du hitta här?
Frågorna är många. Säkerligen svaren också.

Du...

Söker du förståelse? Vad ska jag förstå? Jag kan inte veta vad jag ska förstå om du inget sagt. Tankeläsartalangerna använder jag på andra ställen. Här skriver jag vad jag tänker på och inget annat. Ibland riktigt djupt och andra gånger ytligt. Varierar. Som vädret. Lika snabbt som tankens flykt.

Söker du sympatier?
Visst det kan jag bjuda på. Men... åter igen. Jag skriver vad jag tänker på för tillfället. Som om varför löven inte blåser bort när det stormar... Varför stenen alltid vill ligga i en sko... Varför gräset växer uppåt... Tja, sånt. Och annat.

Underhållning... kanske?
Jodå, visst är det underhållande att kolla varje inlägg i min blogg. Finns faktiskt de som tycker så, och sitter dagligen och kollar. Inte gör det mig något. Bara det att jag verkar ju inte skriva dagligen. Just för att livet kommer emellan. Och roligare saker i verkliga livet. Allt hamnar heller inte här.

Men lite skvaller då?
Nä, inte ens det kan jag prestera. Synd va? Tror inte att skvaller hör hemma här. Gillar heller inte att skvallra om ditten och datten, tomprata och kallprata. Liksom gå på tomgång. Nä, det får andra syssla med. Jag gör som jag brukar göra. Alltså inget skvaller. Visst finns det väl de som jag kunde skvallra om... men till vilken nytta?

Då var det fakta om mig och mitt liv... då.
Ja, det är väl bara att läsa innantill. Eller inte. Kanske fråga mig... i verkligheten. Bloggen är inte till för att skriva om vad jag gillar, och inte gillar. Som majonnäs. Och dijonsenap. Som är världens äckligaste. Med spyvarning. Just det... här kom det lite fakta att suga i sig.

Kan ju tala om att just nu sitter jag och funderar på potatissallad. God och mustig välkryddad potatissallad. Hemgjord. Som är den bästa. Och nej, inget kött till. Nä, mer fakta blir det inte idag. Här är mer meningen att skriva tankar. Ord. Funderingar. Ibland om orättvisor i världen. Och dumma saker... som att regeringen har röstat om försämringar i asyllagen. Det var dumt. De kan inte ha känt speciellt mycket empati alls för de utsatta flyktingarna. Det är väl bara att tänka sig in i samma scenario som de utsatta. Kan väl inte vara så svårt? Eller...

Och till detta kryddar jag med mitt underbara barnbarn... som pekar just på dig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...