fredag 3 juni 2016

Månaderna går...

Ja, även om jag inte skriver här så går tiden. Maj har gått ur rullorna och juni har anlänt med stora kliv. Grönt och fint har det blivit... det har liksom bara exploderat av ljuvlighet.

Termometern har inte heller visat så snåla grader längre. Visst, en del surdagar har det varit... men det är normalt. Flera perioder med fin värme har vi faktiskt fått.

Här har vi firat våra födelsedagar. Firade tillsammans. Snart ska vi lösa in en av våra presenter - en båtresa med god mat och underhållning. Tidigare i maj var vi på en weekendresa, bara sambon och jag. Roade oss, åt gott och ägnade oss åt varandra. Snart blir en resa till. Långhelg med nationaldag gör detta möjligt.

Kameran har äntligen fått börja arbeta. Just nu ligger dennes batteri på laddning så bilder blir det en annan dag. Men jag vet ju att där finns gobitar av bland annat söta barnbarnet Josef och familjen Trana... och lite till. 

Renoveringen av ytskikt i vår bostad pågår och blir så bra. Passar på att delvis inreda med Feng Shui när vi ändå håller på. Kärleksfullt och lyxigt. När de påbörjade projekten är klara gör vi sommaruppehåll och startar troligen med köket i höst när regnet piskar på rutorna. Så blir köket en julklapp, som heter duga. Kvar är då tapeter i vardagsrummet och fundera hur vi vill ha det i vårt jättestora ljusa badrum... men då talar jag år 2017.

Ja, jag är nöjd med livet. Jag är nöjd med vår bostad. Jag är nöjd med vår nya bostadsort. Jag är nöjd med mitt förhållande. Eller nöjd... låter futtigt. Jag är mer än nöjd. Vi har varandra och vi har allt vi kan önska oss och lite till. Kärlek och god mat är väl inte att förakta och har man sedan ett gott tak över huvudet så...

jag myser och flinar...

vi myser och flinar. Spinner som katter.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...