onsdag 12 augusti 2015

Enögd skönhet

Jag gillar att kika genom kamerans enda öga. Se vad den ser. Koncentrera mig enbart på vad jag ser. Vad kameran ser.

Som denna gamla grind. Tryggt lutad mot trädet som stadigt har sina rötter ner i Moder Jord. Bidande sin tid. Lugnt och sansat. Utan större väsen. Som om grinden hade all tid i världen. Och det har väl grindar av denna dignitet?

Jag gillar inte snabba "skjutningar" med kameran. Som att slarva bort fotot. På något sätt. Nä, man ska god tid och vara avslappnad. Hitta precis rätt vinkel och rätt ljus. Exakt. Inte behöva trixa i bildbehandlingen efteråt och få en bild som är sådär.

Kanske kan man säga att jag använder Feng Shui i bilder... när fotograferandet och bilderna är som bäst.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...