söndag 3 april 2016

Att åka på en räkmacka i gräddfilen...

Det är jag absolut värd. Så även min sambo.

Fast så får man inte tänka, enligt Jante. Istället ska Luther sitta på axeln och förtrycka en. Det vägrar vi.

Och så får man inte tänka enligt en del människor. Som de avundsjuka. De som inte kan med att unna en annan medmänniska att det går bra för henne/honom. Men nu är det så...

att alla har vi våra val. Även om man inte väljer så har man valt. Att inte och inget välja är också ett val. Men jösses människa... så får man ju inte säga. Istället ska man hålla truten och ligga ytterst lågt. För inte får man synas, inte får man höras. Om inte de avundsjuka omnämns i samma andetag... eller ännu hellre i början på det andetaget. Men nu är det så att du är du och jag är jag. Vi är inte samma... även om vi hör samman i Universum, alla människor, djur och naturen. För var och en har en fri vilja. Så vad väljer du?

Dina tankar och dina val påverkar ditt liv. En sanning som alltid varit en sanning. Och alltid kommer att vara sanningens sanning.

Jag har valt att leva ett gott liv med goda val. Och visst kan man väl säga att jag åker på räkmackan genom gräddfilen... för jag har valt det. Jag har arbetat för att så ska bli. Det är inget man bara får och kan kräva, från andra. Man får faktiskt själv arbeta för att få ett bra liv. Kanske kan kännas tungt att inse... men så är det. För alla.

Jag har valt att leva ett gott liv med goda val. Det räntar sig. Kan man säga. Jag har gjort vad jag kan för att leva på räkmackan i gräddfilen. Det finns de som anklagar mig för att sno av andra, sno åt mig det som inte rätteligen tillhör mig. Att utnyttja andra. Att lura mig fram. Dessa påståenden får stå för de som vräker ur sig dem. De kan ju ta och kika lite på sina egna liv istället. Där föreligger inte bara godhet. Tvärtom. Förslagenhet, feghet och hugg i ryggen... De talar bara om hur de själva är. Det finns ingen som helst sanning i lögner som sprids. Karma. Slår tillbaka. På de som ljuger. Jag behöver bara sitta still på min stol och vänta. Behöver inte göra något själv.

Jag lurar inte människor. Jag snor inte åt mig av andra människor. Jag ljuger inte om varken mitt liv eller andras liv. Jag startade mitt liv i godhet och har vandrat och levt efter det allt sedan dess. Jag har hjälpt många människor, fast flera av dem påstår annat idag. Jag kommer att fortsätta göra mitt bästa för att hjälpa medmänniskor, omvärlden och Universum. Däremot kommer jag att skilja på de som bara vill utnyttja mig för sina syften. Där kommer inget att ges tillbaka till dem. Jo... jag sänder kärlek. Allt för att de ska inse att deras syften inte är av godo. Kärlek är nog vad de behöver. Massor av kärlek. För att tina upp deras frusna hjärtan. Tina upp frusna sinnen. Det är aldrig för sent att tina upp någon vars hjärta frusit. Kanske kan jag på det sättet rädda en människa till sinnesfrid...

Med kärlek...

lever vi på vår räkmacka, i gräddfilen...

Gör så du med!

Namaste

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...